Také vám vadí bezdomovci a podobná individua, žebrající o „pětku“ na autobus?
Necháte se někdy ukecat a dáte jim ji? Já se přiznám, že když dám, tak jen někdy a to ještě pokud mi nezačne vyprávět historku o nemocném dítěti, za kterým musí autobusem bůhví kam, ale rovnou řekne, že chce na krabici vína.
Pokud vás ale takoví lidé obtěžují a peníze jim dávat nechcete, stejně o tu „pětku“ na autobus přijdete, tedy pokud bydlíte v Liberci.
Stesky na MHD jsou tu slyšet, co pamatuji a to jak co se týká ceny, jízdních řádů i kapacity linek.
Nedalo mi to a podíval jsem se jak je na tom Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou, a. s.
Z výroční zprávy za rok 2012 vyplývá, že dostal „Provozní dotaci na úhradu ztráty z MHD“ ve výši 282 422 000 Kč. Ve stejném období pak přepravil 32 656 000 osob.
Prostým vydělením se dostaneme na částku 9 Kč na jednoho pasažéra.
Když započítáme kolik úředníků se rozdělením oné dotace od výběru daně do zaplacení lístku zabývalo, myslím, že budeme rádi, pokud se do těch 10 Kč vejdeme.
Svobodní navrhují zrušit dotaci dopravnímu podniku a vpustit do přepravy osob konkurenci a tím zefektivnění a zlevnění služeb pro cestující.
Že to jde, jsme viděli třeba na trase Praha-Liberec, kde do roku 2005 jezdil podnik ČSAD za 78 Kč.
Po nástupu 2 konkurenčních firem cena klesala až k 60 Kč.
Pojďme to zkusit, pro začátek třeba dražit licence na jednotlivé linky, jak bývávalo kdysi zvykem, že si firmy od města kupovaly právo vozit pasažéry na jednotlivých linkách.
A není to návrat do středověku, jak je mnohými Svobodným podsouváno. Stačí si vyhledat, jak legendární Harry Jelínek prodal pražskou tramvajovou linku.
Takže šlo to bez dotací!!!
My Svobodní věříme, že to půjde znovu!
Jsou to naše peníze a jen my bychom měli rozhodnout, komu podpoříme podnikáni! A ne úředník z radnice či ministerstva vedený kdovíjakými zájmy!